Brakuje Ci ruchu? Zacznij uprawiać Nordic Walking!

Nordic Walking

Fot.: Pixabay

Moda na Nordic Walking pojawił się po raz pierwszy w Finlandii w połowie XX wieku. Początkowo była to forma treningu dla narciarzy biegowych. Jednak kilka lat później stała się również świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu i poprawianie kondycji.

Co to jest Nordic Walking?

Nordic Walkig to zwykły marsz, w nieznacznie szybszym tempie. Podczas ćwiczeń wykorzystujemy specjalne kijki z zapięciami na dłonie. Ta aktywność fizyczna jest wzorowana na narciarstwie biegowym - tyle, że w tym wypadku posuwiste kroki wykonujemy bez nart. 

Technika Nordic Walking

Wbrew pozorom, nie jest to łatwy sport. Wymaga od nas odpowiednio skoordynowanych ruchów. Pierwszy krok rozpoczynamy od lewej stopy, podpierając się kijkiem z prawej ręki. Przesuwając się do przodu wysuwamy lewą stopę i odpychamy się kijkiem w lewej ręce. I tak na zmianę

Zanim dojdziemy do wprawy, a nasze ruchy będą płynne i wykonane poprawnie technicznie, zajmie nam to odrobinę czasu.

Kto może uprawiać Nordic Walking?

Nordic Walking może uprawiać tak naprawdę każdy! Szczególnie jest on jednak polecany osobom starszym i otyłym oraz tym, które ze względów zdrowotnych nie mogą uprawiać innego sportu. Dlatego mówi się, że ten sport jest bezpieczny dla wszystkich - bez względu na płeć i wiek.

Zalety Nordic Walking

Nordic Walking

Fot.: Flickr.com

Oprócz podstawowych zalet, jak poprawienie kondycji i wydolności, Nordic Walking odciąża stawy. W dodatku dzięki tej aktywności fizycznej z łatwością zrzucimy kilka zbędnych kilogramów. Dzięki angażowaniu jednocześnie górnych i dolnych partii ciała w wysiłek, spalamy więcej kalorii. Wystarczy zatem jeszcze zbilansowana dieta i szybko osiągniemy upragniony efekt.

Komentarze