Nordic Walking: Spaceruj i chudnij!

Nordic Walking

Fot.: flickr.com

Pisaliśmy już o tym, czym jest Nordic Walking i kto może go uprawiać. Ale dlaczego ta dyscyplina tak szybko zyskała wielu zwolenników?

Korzyści jakie płyną z maszerowania w stylu Nordic Walking są porównywalne do tych, które uzyskamy dzięki bieganiu. Różnica polega na tym, że w tego typu chód wkładamy mniej wysiłku.

Maszeruj i chudnij

Kiedy opanujesz dobrze technikę Nordic Walking Twój trening będzie bardziej efektywny. To z kolei oznacza, że podczas godzinnego marszu, jesteś w stanie spalić nawet 400 kalorii! Pod warunkiem oczywiście, że nie będziesz oszukiwać. ;)  

Brzuch

Fot.: Pixabay

Nordic Walking i wpływ na ciało

Marsz z kijkami jest nawet 50 proc. bardziej skuteczny niż spacer bez nich. W dodatku znając jedynie podstawy techniki Nordic Walking, jesteś w stanie zaangażować w wysiłek niemal 100 proc. mięśni. Dzięki temu  wzmacniasz mięśnie tułowia, które pomagają Ci na co dzień utrzymać prawidłową postawę ciała. Pracujesz tak naprawdę nad wyglądem całej sylwetki - wysmuklisz ramiona, podniesiesz pośladki.

Zdrowotne korzyści Nordic Walking

Maszerujesz, chudniesz i co jeszcze?  Odciążasz stawy! Dzięki Nordic Walking poprawisz również krążenie - tym samym unikniesz zakrzepów, które powoduje siedzący tryb życia. Bardzo ważne jest również to, że Twój organizm będzie bardziej dotleniony. Będzie Ci się łatwiej skoncentrować, lepiej myśleć, spać i zaczniesz szybciej regenerować siły.

Mówiąc krótko - Twoje ciało i organizm dostają to, czego potrzebują!

Zdrowie

Fot.: Pixabay

Całoroczny sport

Nie potrzebujesz specjalnych tras, ani idealnej pogody do tego, by uprawiać Nordic Walking. Maszerować z kijkami możesz w dowolnym terenie, o dowolnej porze i w dowolnym klimacie.  Dbasz o dobre samopoczucie i kondycję przez cały rok bez wylewania litrów potu. Wystarczy tylko  przegonić lenia  i wyruszyć na spacer! 

Jak widać, nie bez powodu Nordic Walking jest określany mianem dyscypliny, którą może uprawiać każdy - bez względu na wiek i płeć. :)

Komentarze